چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 8 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۰۹:۲۷:۵۸

با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی کشور
نصب تجهیزات اندازه‌گیری پارامترهای دریایی در سکوهای نفتی

باشگاه خبری فراساحل: بر مبنای موافقتنامه همکاری مشترک شرکت ملی نفت ایران و سازمان بنادر و دریانوردی کشور، تجهیزات اندازه‌گیری پارامترهای دریایی در برخی سکوهای نفتی نصب می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با اعلام این خبر افزود: پیش‎نویس موافقت‎نامه همکاری به منظور نصب تجهیزات اندازهگیری پارامترهای دریایی بر روی سکوهای نفتی، به زودی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی وزارت راه و شهرسازی ارسال خواهد شد.


معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرح‌های برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: پیرو درخواست سازمان بنادر و دریانوردی وزارت راه و شهرسازی در شهریورماه سال ۱۳۹۳ مبنی بر همکاری در زمینه نصب تجهیزات اندازه‌گیری پارامترهای دریایی با شرکت ملی نفت ایران، جلسه‌هایی با حضور مسئولان و صاحبنظران شرکت‌های تابعه فعال در فراساحل شرکت ملی نفت ایران شامل شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت نفت خزر و سازمان بنادر و دریانوردی با محوریت مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی برگزار شد. به گزارش این معاونت، دقت بالای اطلاعات برخط (Online)  حاصل از تجهیزات پیش‌بینی شده برای نصب، سبب به حداقل رساندن مخاطرات و اجرای ایمن کلیه امور دریایی از جمله بارگیری نفتکش‌ها، تعمیرات و ... می‌شود.


پیشنهادات سازمان بنادر و دریانوردی درباره نصب تجهیزات
به این منظور سازمان بنادر و دریانوردی در اردیبهشت ماه امسال از یکی از سکوهای شرکت نفت و گاز پارس (SPQ١) بازدید و پیشنهادهایی را درباره نصب تجهیزات بر روی سکوهای نفتی ارائه کرد. نصب بویه موج نگار ملی (جامع ترین دستگاه اندازه گیری پارامترهای دریایی) در نزدیکی سکو که قابلیت ثبت و اندازه گیری دقیق پارامترهای دریایی شامل ارتفاع و جهت موج، سرعت و جهت باد، دما و شوری آب، رطوبت، فشار و دمای هوا را داراست؛ نصب سامانه هواشناسی بر روی سکو که تمام فاکتورهای هواشناسی از جمله دما، رطوبت و ... را اندازه‌گیری می‌کند و نصب دستگاه‌های ثبت موج و تراز آب که قابلیت بکارگیری به صورت خط مهاری در زیر پایه سکوها و یا نصب بر روی پایه سکوها را دارد و مدل‌های جزر و مد و موج را ثبت می‌کند، از جمله پیشنهادات سازمان بنادر و دریانوردی بوده است.


بر اساس این گزارش، اطلاعات اندازه‌گیری شده از طریق رادیو مودم به ایستگاه ساحلی (که به طور معمول در سکوهای نفتی بر روی سکو قرار دارد) منتقل می‌شود و با توجه به دسترسی اینترنتی سکو در سایتی که توسط سازمان بنادر و دریانوردی به این منظور راه‌اندازی شده است بارگذاری می‌شود. اطلاعات بارگذاری شده در سایت با توجه به سطح دسترسی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و کلیه این اطلاعات نیز جهت بهره‌برداری در اختیار شرکت نفت وگاز پارس قرار می‌گیرد. همچنین از میان سه دستگاه مذکور، بویه‌ها بیشترین نیاز را جهت بازدید، سرویس‌های دوره‌ای و نگهداشت دارند که سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد نسبت به این موضوع اقدام‌های لازم را انجام می‌دهد.


گزارش معاونت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران حاکی است: در پی پیشنهاداهای مطروحه و موافقت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جلسه‎‌ای که در خرداد ماه امسال جهت هماهنگی‎ نهایی برگزار شد، مقرر شد سازمان بنادر و دریانوردی پیش نویس موافقت‎نامه همکاری با شرکت ملی نفت ایران را برای نصب تجهیزات پیش گفته تهیه و در اسرع وقت برای این شرکت به منظور بررسی و اعلام نظر و سرانجام امضا در سطح عالی‌ترین مقام شرکت ملی نفت ایران و سازمان بنادر و دریانوردی ارسال کند.



  کد خبر : 914
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :